PAGES

Selasa, 17 Jun 2014

INFO PENGELUARAN WANG KWSP UNTUK MEMBELI RUMAH

NI ADALAH COMPILATION INFO HASIL CARIAN GOOGLE UNTUK CARA PENGELUARAN WANG KWSP UNTUK MEMBELI RUMAH.SEMOGA INFO INI BERMANFAAT UNTUK SEMUA..INSYAALLAH


Pengeluaran Wang KWSP Untuk Membeli Rumah


Alhamdulillah, setelah 3 kali mencuba barulah permohonan Jamal untuk mengeluarkan wang KWSP dari akaun 2 untuk membeli rumah diterima oleh pihak KWSP. 2 kali percubaan sebelum nie tak berjaya disebabkan ada dokumen yang tidak lengkap dan bermasalah. Jadi kepada sesiapa yang nak mohon pengeluaran wang KWSP nie kenalah pastikan dokumen korang semua dah lengkap sebab kalau tidak nanti rugi je pergi pejabar KWSP dan tak berjaya. Lagi sedih kalau korang ambil cuti semata-mata nak uruskan pengeluaran wang KWSP nie kemudian kena tolak.

Masa pergi jumpa pegawai KWSP tue, Jamal sempat jugalah bertanya berapa banyak jumlah maksimum yang boleh dikeluarkan dari akaun 2 KWSP kita. Jadi pegawai tue pun terangkan cara kiraan dan contoh seperti dibawah nie.

Harga Rumah : RM200,000
Pinjaman Rumah : RM180,000

Jumlah Maksimum dari Akuan 2 yang boleh dikeluarkan = (Harga Rumah + 10%) - Pinjaman Perumahan
= (200,000 + 20,000) - 180,000
= 40,000

Berdasarkan contoh pengiraan diatas tue, jika korang beli rumah yang berharga RM200,000 dengan pinjaman bank sebanyak 90% (RM180,000), jumlah maksimum yang boleh korang keluarkan dari akaun 2 KWSP ialah sebanyak RM40,000.

Permohonan pengeluaran wang KWSP Jamal dah dalam proses, mungkin dalam seminggu dua lagi dapat la duit tue. Boleh la pakai untuk beli barang-barang rumah baru nanti.




pengeluaran kwsp, pengeluaran rumah kwsp, beli rumah dengan duit kwsp, pengeluaran beli rumah kwsp, pengeluaran membeli rumah kwsp

Tiada ulasan:

Catat Ulasan